gesetteld! - Reisverslag uit Wimbledon, Verenigd Koninkrijk van Annemarie Bogert - WaarBenJij.nu gesetteld! - Reisverslag uit Wimbledon, Verenigd Koninkrijk van Annemarie Bogert - WaarBenJij.nu

gesetteld!

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

04 Oktober 2016 | Verenigd Koninkrijk, Wimbledon

Dag iedereen, weer een berichtje van mij op deze zonnige dag! Tenminste hier in Engeland wel. De afgelopen week hebben we hier een hoop regen gehad, dus een beetje zon doet de mens goed.

De vorige keer ben ik geëindigd dat ik naar Nederland zou gaan voor twee weken. Dat is nu alweer een tijd geleden, maar het was echt heerlijk. Een heleboel mensen weer gesproken en natuurlijk fulltime Nederlands gepraat! En het voornaamste doel van die terugkomst is behaald, namelijk dat ik geslaagd ben voor mijn rijbewijs, heerlijk! Toen ik weer terugging naar Engeland zag ik er toch wel een beetje tegen op. Deze keer ging ik natuurlijk niet voor vijf weekjes maar wel een tijdje langer, maar eenmaal terug had ik het toch weer naar mijn zin.

Toen we aan tafel zaten met avondeten vertelde Elizabeth me met een lach op haar gezicht dat een van de konijnen dood was gegaan toen ik in Nederland was, dus nu is er nog maar 1 over. Ook de kippen zijn in aantal geminderd, toen ik kwam waren ze met 6, inmiddels zijn er nog maar 4 over. Maar zolang Devon (de hond) blijft leven maakt het de kids hier allemaal niet zoveel uit. Ik wandel drie keer in de week met Devon op de common, dit is een groot park. Best relaxed hoor in de ochtend de hond uitlaten, alleen ze heeft nogal de neiging om weg te lopen en na twintig minuten weer terug te komen alsof er niks aan de hand is… annoying…

Ook ga ik elke week hier in Wimbledon naar de kerk. Het is best een grote kerk, maar op woensdagavond ga ik naar een bijbelstudiegroep, die zo’n 10 mensen bevat. Dit is erg gezellig, je hebt een maaltijd met elkaar en daarna een bijbelstudie. Ook ben ik al een aantal keer naar Hillsong geweest in London. Het is heel handig om daar te meeten met andere aupairs, want London is voor de meesten niet meer dan 40 minuten reizen.

Ik ben begonnen met fietsen hier, best een ding hoor. Het grappige is dat de mensen die hier fietsen echt van die fanatiekelingen zijn. Sportkleding, helm op, altijd verlichting, voor ons Nederlanders ziet dat er best overdreven uit. Maar nu ik zelf fiets snap ik het wel, naja die helm dan. Er zijn natuurlijk geen fietspaden en die auto’s rijden kneitershard langs je heen. Ook heb je hier als fietser meer verantwoordelijkheid dan in Nederland. Ik had nog nooit in mijn fietsleven een voetganger voorgelaten op het zebrapad, maar toen ik dat hier niet deed werd ik heel boos nageroepen. Oepsie. Inmiddels zijn er al veel voetgangers waarvoor ik ben gestopt, pfoe dat voelt als een goede daad hoor!

In de week werk ik op maandag, woensdag en vrijdag. Dus studeer ik op dinsdag en donderdag, of in ieder geval heb ik tijd op dinsdag en donderdag om te studeren ;). Op zaterdag ga ik eigenlijk altijd wel ergens heen. Vaak naar London, maar soms naar een park of naar Wimbledon zelf. Afgelopen zaterdag was er vanuit de organisatie waarmee ik hier ben een aupair trainingsdag georganiseerd. Het was echt heel erg leuk om andere christelijke au pairs te ontmoeten, te horen hoe hun gezin is en hoe iedereen zich settelt hier. De dag zelf vond ik eigenlijk een beetje saai, een hoop gepraat over heimwee enzo, daar had ik niet zoveel aan. Wat ik wel grappig vond om te horen, en waar ik van tevoren niet over na had gedacht is dat Britse mensen vaak niet zeggen wat ze bedoelen. http://uk.businessinsider.com/what-the-british-really-mean-when-they-say-things--and-what-other-people-hear-2015-1?r=US&IR=T Op deze site staat een leuke tabel daarover.

Op dit moment zit ik in de bieb, ik ben lid geworden want dan kan je mooi gratis internet tappen. Het is wel een beetje jammer dat de stopcontacten het niet doen, maar goed gratis internet is gratis internet. Vanavond ga ik naar international cafe. Dit wordt georganiseerd door verschillende kerken en het is een leuke kans om mensen uit allerlei verschillende landen te ontmoeten. De maaltijden zijn ook elke week uit een ander land, dit levert soms grappige dingen op. Vorige week bijvoorbeeld hadden alle Europeanen moeite met het pittige eten, terwijl een vrouw uit Venezuela het niet pittig genoeg vond en er nog even sambal bij deed…

Dus ik kom er steeds meer in hier, maar ik vind het echt superfijn om soms even te skypen of te appen met mensen uit Nederland. Met papa en mama skype ik elke week, dat is echt leuk! Ik zat drie weken zonder telefoon (die was dus gestolen in London), maar nu heb ik mijn nieuwe binnen dus ben ik weer bereikbaar op whatsapp!

Ohja voor ik stop met schrijven nog een leuk weetje, ik denk vooral voor tante Miek, want die vroeg de vorige keer of ze ook Engelse honing hebben. William (de vader van het gezin) heeft een paar bijenkasten staan bij zijn vader, dus hij heeft nu meer dan 100 potjes gevuld met honing. Toen ik dat hoorde was ik vooral blij dat die kasten bij zijn vader staan en niet in onze eigen tuin…

Ik vind het superleuk dat jullie dit lezen. Ik ga proberen zo af en toe iets te schrijven over het leven hier, maar vergeef me vast als ik dit vergeet. Stuur me vooral een appje of een skypje, dat vind ik echt heel gezellig!

Xx Annemarie

  • 05 Oktober 2016 - 14:48

    Mama:

    Actief leven daar in Wimbledon! Tabel gelezen. Sommige uitspraken kennen we in Nederland ook. Ook wij zeggen blijkbaar niet altijd wat we bedoelen:)
    Is het in Engeland deze week ook dierendag? Als ik het zo lees, komt alleen Devon in aanmerking voor verwennerij...
    Fijne tijd verder en tot skypes. Liefs, mama

  • 05 Oktober 2016 - 16:26

    Anja Van Der Have:

    Wat een hardvochtige kinderen heb je daar onder je hoede. Voed jij ze maar eens even diervriendelijk op.
    Fijn dat je je steeds meer thuis gaat voelen. Enne, helm ophouden hoor, al is het maar om onherkenbaar te blijven.

  • 05 Oktober 2016 - 18:53

    Anna:

    Ha Annemarie, wat leuk om weer een update te lezen! Je hebt het zo te horen goed naar je zin!;) je Engels gaat vast ook goed vooruit of niet? En lekker sportief en gedurfd aan het fietsen geslagen haha. Leuk zeg! Al naar Londen centrum gefietst? Ben benieuwd wat je de komende tijd allemaal gaat ondernemen, geniet van al het heerlijke Engelse:) wil je me trouwens ff een appje sturen? Ik heb je nr niet meer. Groetjes! Anna

  • 05 Oktober 2016 - 21:04

    Tante Miek:

    Ha Marie!
    Leuk weer wat van je te lezen!Goed dat fietsen zeg, nog even en je toert rond in in een automobiel!!!!
    Die site even bekeken, het lijkt me wel goed om dat te weten, want ook al zeggen wij niet altijd eerlijk wat we nou eigenlijk bedoelen, die Engelsen maken er helemaal een potje van! Je moet maar altijd zeggen dat je een real Dutch girl bent! Ik begrijp dat jij niet veel van bijen weet, anders zou je ze gaarne in de eigen tuin willen hebben. Maar gezien je geen honing-fan bent is het zo wel oké. Hé ik zou het leuk vinden wanneer je een potje van je gastheer vraagt, dan krijg jij een potje Apeldoornse flora mee naar Engeland, ideetje? Wat denk je, kom je over een jaar wel terug naar Hedel, of ga je in Oxford studeren? Fijn dat je daar zo leuk inburgert.
    Wij hebben het afgelopen weekend meegedaan met Euro-Bird-Watching, het tellen van trekvogels dus. Dat is ook in Engeland gedaan, iets van gemerkt? Wat wonen er voor vogelsoorten in de tuin aldaar? Ben benieuwd! Groetjes, tante Miek.

  • 06 Oktober 2016 - 21:49

    Broer Joost:

    Yo. Klinkt goed. Doe je best op natuurkunde. Daar heb je alleen maar profijt van. Kusje :)

  • 15 Oktober 2016 - 14:43

    Lina Smits:

    hallo Annemarie leuk om jou reisverslag te lezen ik kan niet zoveel maar dit heb ik toch gevonden wij wensen jou nog een hele fijne tijd toe met een hartelijke groet van David en Lina Smits .

  • 16 Oktober 2016 - 19:59

    Janny V Veldhuizen :

    Hallo Annemarie.
    Wij hebben van jou moeder ook deze mogelijkheid gekregen om jou belevenissen te lezen. Ik vind het heel leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt en ontzettend knap dat je het kan, zover van thuis. Een goede tijd daar, zo te zien gaat dat best lukken. Hartelijk groeten.
    Ome Geurt en Janny.
    Uit Lunteren

  • 21 Oktober 2016 - 22:38

    Gert:

    Leuk meid

  • 22 Oktober 2016 - 19:56

    Ellie Vos:

    Hoi Annemarie, leuk om te lezen hoe je het daar bij die Engelsen maakt. Mijn Engels is allerbelabberdst dus heb ik diep respect voor je. Bij Jolinda en Danny is een meisje geboren. Leanne heet ze . Doopnamen: Leona Eliza. Vernoemd naar Leo die natuurlijk apetrots is. Dus Annemarie als je weers eens gaat oppassen(over een hele tijd) dan mag je al je Engelse ervaring op onze kleindochters uitproberen. Wij wensen je een heel fijne tijd en voor morgen een goede zondag

  • 08 November 2016 - 23:08

    Peter En Ina Quik:

    Hallo Annemarie
    Leuk om je blog zo te lezen en op die manier iets mee te krijgen van je engelse leven daar. Dieren in dat gezin hebben geen lang leven begrijpen we, want als dat zo door gaat, zijn ze allemaal dood voor jij weer naar Nederland komt. De hond natuurlijk niet, want die heeft kennelijk een speciaal plekje in het gezin.
    Leuk dat je zoveel internationale contacten opbouwt via de Bijbelstudiegroep en de aupairdagen e.d.
    We wensen je nog een hele fijne en interessante tijd toe daar. We lezen je volgende aflevering wel weer.
    Groeten van
    Peter en Ina.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Wimbledon

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2016

gesetteld!

19 Augustus 2016

De eerste maand!
Annemarie

Actief sinds 16 Aug. 2016
Verslag gelezen: 1325
Totaal aantal bezoekers 4019

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: