De eerste maand! - Reisverslag uit Wimbledon, Verenigd Koninkrijk van Annemarie Bogert - WaarBenJij.nu De eerste maand! - Reisverslag uit Wimbledon, Verenigd Koninkrijk van Annemarie Bogert - WaarBenJij.nu

De eerste maand!

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

19 Augustus 2016 | Verenigd Koninkrijk, Wimbledon

Hoi allemaal!

Wat leuk dat je de moeite neemt om dit te lezen, dat waardeer ik zeer. Voordat ik naar Engeland ging hebben meerdere mensen gevraagd of ik een blog ging bijhouden, ik had er nog niet over nagedacht maar had ook niet het idee dat te doen, dus vaak antwoordde ik lachend nee. En toch ga ik het nu proberen, omdat ik vaak van mensen dezelfde vragen krijg, dus dit is net wat handiger.

Wat datums die voor mij de afgelopen maanden erg belangrijk waren voordat ik hier kon komen:

Donderdag 26 mei: laatste examen
Woensdag 8 juni: jaaaa bevestiging dat ik mag komen bij de Hodsons!
Donderdag 16 juni: geslaagd!!!!
Vrijdag 24 juni: 18 jaar, eindelijk volwassen (officieel dan)
Vrijdag 8 juli: diploma uitreiking
Zaterdag 16 juli: vertrek naar Engeland

16 juli 2016. Dat is de dag dat ik naar Engeland ben gegaan. Ik vond het stiekem toch wel erg spannend, misschien ook omdat ik nog niets had ingepakt, dat moest diezelfde dag nog gebeuren. Dus na het nodige gestress, wat lieve mensen die nog doei kwamen zeggen en het ultieme uitzwaaicomité bestaande uit Samuel en Gerson stapte ik met mijn ouders in de auto op weg naar Amsterdam. Uiteraard had mijn vliegtuig vertraging, gelukkig maar een half uurtje en om 22.40 stapte ik het vliegtuig in en om 22.45 stapte ik in Londen uit, het tijdsverschil was op dit late uur wel fijn. William, de vader van het gezin haalde mij op van het vliegveld.

Maargoed, nu ben ik, net geslaagd, net 18 en lekker chaotisch dus au pair voor een jaar in dit gezin, de Hodsons. Het gezin bestaat uit William en Sue (vader en moeder) en drie kinderen: James (15), Katherine (13) en Elizabeth (11). Maar ze hebben hier ook de nodige huisdieren. De hond Devon, een black retriever, gelukkig klein voor haar soort; 4 kippen, ze hebben namen maar die ben ik allang weer vergeten; twee konijnen en last but not least vissen. Een aardig druk gezin maar wel erg gezellig. Ik ben hier nu precies een maand, het is hier ook vakantie en de kinderen hebben verschillende kampen en creatieve weken gehad. Ze zijn dus een beetje afwisselend thuis.

De afgelopen weken bevatten dus niet zoveel ritme, maar dat gaf ook niks. Nu ik dit schrijf zijn ze met elkaar een paar daagjes weg. De hond is wel thuis dus die mag op mij passen. Volgende week gaat het gezin voor wat langer op vakantie, ik ga dan voor twee weken terug naar Nederland. Ik ga een tweede poging doen om mn rijbewijs te halen en natuurlijk zoveel mogelijk mensen nog even te zien en gezellig bij te kletsen voor 10 maanden vooruit . Als ik terugkom zijn de kinderen naar school. James en Katherine gaan naar een boardingschool, dus die blijven daar ook slapen. James zal ook vaak in de weekenden daar blijven, Katherine zal in de meeste weekenden wel naar huis komen. Dus ik blijf gezellig met Elizabeth thuis. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan, ze heeft soms haar buien maar ik denk dat we er samen wel uit komen.

Verder is er hier genoeg te doen. Ik ga naar dezelfde kerk als de Hodsons, Emmanuel. Dit is een erg gezellige kerk met wel drie diensten per zondag, om 9.30, 11.00 en 18.00. Ik ga vaak naar de 11 en de 18, vooral de 18 spreekt me aan omdat die meer voor de “jeugd” is (twenties and thirties, dus een beetje oude jeugd ;)) Nu in de vakantie is er een bijbelstudie voor studenten, dat is erg leuk want dat zijn mensen van mijn leeftijd. Wel lastig nog hoor, zo in het Engels, ik merk dat ik veel langzamer denk dan normaal, maarja ze zeggen dat dat nog komt dus daar hopen we dan maar op.

En als laatste van deze ‘blog’ natuurlijk London. Ik ben nu twee keer in London geweest, wat een stad. Heel leuk om door al die straten te lopen en allemaal winkeltjes te zien. Het is wel super massaal en soms voelde ik me ook zo verloren als er een grote groep Japanners bijna over me heen liep. Maar ik heb t allemaal overleefd, gelukkig. Zondag ga ik waarschijnlijk naar de Hillsongchurch, dat is wel tof denk ik, maar ook dat gaan we nog wel zien.

Nogmaals superleuk dat je de moeite neemt om dit te lezen! Ik weet niet wanneer de volgende update komt. Eerst maar eens vakantie vieren weer in Nederland vanaf volgende week 

  • 19 Augustus 2016 - 07:04

    Tante Miek:

    Ha die Annemarie,
    Wat superleuk om te lezen over jouw reilen en zeilen (ik wilde wel en wee schrijven, maar het is alleen wèl!) daar overzees. Fijn dat het allemaal lukt, en dat engels zal steeds beter gaan, zeker weten. Hebben ze niet eens bijen??!! Vraag maar es of er geen beekeepers in de omgeving zijn. Engelse honing is ook niet te versmaden.
    Enne heel veel succes met je driving-licence! Zou mooi zijn als het lukt, maar 3 maal is ook scheepsrecht!
    Het is belangrijker dat je je examen gehaald hebt, toch?
    We blijven je volgen hoor!
    Lieve groet van tante Miek.

  • 19 Augustus 2016 - 07:33

    Anna:

    Yes! Er komt een blog binnen rollen;)! Heel leuk geschreven, en ja, ook ik denk dat jullie er zeker samen uit zullen gaan komen. Een goed begin is het halve werk zeggen ze toch?:) heel veel plezier in NL straks, succes met afrijden, en geniet van alles wat je mag gaan meemaken en leren in Engeland. Voor je het weet.... Nee hoor grapje ;) ook ik ga je volgen, leuk!! Groetjes Anna

  • 19 Augustus 2016 - 08:36

    Joost:

    Goedzooooo!!! X

  • 19 Augustus 2016 - 09:35

    Marian:

    Lieve groetjes uit Friesland en tot dinsdag!!

  • 19 Augustus 2016 - 12:06

    Lynn:

    Go go go Annemarie!! Echt zo stoer, lekker bezig jij! Wel de zweep erover als ze lastig zijn he die kiddo's

  • 20 Augustus 2016 - 18:52

    Anja Van Der Have:

    Fijn dat je het naar je zin hebt suc6 straks met je rijexamen. Groet uit Wellseind

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Wimbledon

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2016

gesetteld!

19 Augustus 2016

De eerste maand!
Annemarie

Actief sinds 16 Aug. 2016
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 4022

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: